Aktuelt:

Illustrasjon av megafoner, tegnet av Lotta Köhler

Oppdatering om Min side

Vi har hatt tekniske utfordringer med Min Side - disse skal nå være løst. Har du problemer med innlogging? Ta kontakt, så hjelper vi deg!

Bli med Psykologforeningen i Pride-paraden

Tradisjonen tro feirer vi kjærligheten med å gå i pride-paraden i Oslo, lørdag 29. juni. Ta med deg gjengen, familien eller kollegaene og bli med!

Status i årets lønns- og takstforhandlinger

Her finner du samlet og oppdatert informasjon om status i årets lønnsforhandlinger for ansatte i sykehus, kommuner, stat, Virke og om takstforhandlingene for avtalespesialistene.

Eldrepsykologer vil spille en viktig rolle de neste årene

Hvordan skal det være å bli eldre i Norge? Psykologene Lars Petter Lopez-Røed og Bjørn-Eivind Kirsebom inviterte psykologistudentene i Tromsø til et inspirerende foredrag om hvordan psykologer kan bidra i møte med en aldrende befolkning.

Ny veileder om rollesammenblanding

Hva mener Psykologforeningen om helsetilsynets utkast til ny veileder?
Bilde av en smilende Håkon Kongsrud Skard, president i Psykologforeningen

– En sprek nittiåring

Foreningens nittiårsjubileum er en god anledning til å se hvor vi står nå, samt kaste et blikk bakover og se på psykologprofesjonens utvikling siden den spede begynnelse. Det gir grunn til stolthet og takknemlighet, men også mulighet til å lære.

Streiken er over – hva nå?

– Vi har i forhandlingene ikke krevd annet enn å beholde den avtalen vi allerede har. Staten tvang oss i ut i en konflikt som burde vært unødvendig, sier visepresident i Psykologforeningen, Hanne Indregard Lind.

Tvungen lønnsnemnd: - Skuffet over motparten

– Vi gjorde det helt klart før forhandlingene startet: Vi ville forlenge en inngått avtale. Staten tvang oss i stedet ut i en konflikt vi aldri ønsket. Nå blir vi tvunget til å avslutte streiken. Vi er skuffet over motparten, sier leder i Akademikerne stat.

Ni tips til deg som skal ut og reise i sommer

Handelsbanken gjør det enkelt og trygt for deg som medlem på reise i sommer.

Bjarne Hansen er vinneren av Psykologprisen 2024

Bjarne Hansen leder et senter for behandling av og forskning på angst- og tvangslidelser. Interessen for metoden han og kollegaene har utviklet har eksplodert både nasjonalt og internasjonalt, men han er langt fra i mål.

Akademikerne trapper opp streiken: – Nå må staten forstå alvoret

– Vi streiker ikke med lett hjerte, vi vet at det får konsekvenser, men vi trapper opp streiken for å få staten til å forstå alvoret, sier leder i Akademikerne stat.

Enighet i lønnsoppgjøret i Oslo kommune

– Det økonomiske resultatet fra meklingen vil gi medlemmene våre reallønnsvekst, sier forhandlingsleder for Akademikerne i Oslo kommune, Julius Okkenhaug etter å ha nådd enighet på overtid.

Viser 1 til 12 av 142 resultater.

Side 1 av 12