Ni tips til deg som skal ut og reise i sommer

Appen Psst! er en av fordelene du som Handelsbanken-kunde og medlem i Psykologforeningen kan dra nytte av i sommer. Foto: Handelsbanken
Marthe Berg 31.05.2024

Handelsbanken gjør det enkelt og trygt for deg som medlem på reise i sommer.

Ved årsskiftet byttet Psykologforeningen og de andre foreningene i Akademikerne pluss fra Danske bank til Handelsbanken. Noen av fordelene du som medlem kan få ved å bytte bank er en konkurransedyktig boliglånsrente, svært god kundeservice og gunstig innskuddsrente. Kjekt når du skal spare til ferie!

I tillegg har Handelsbanken Norges mest fornøyde bankkunder, ifølge Norsk Kundebarometer 2024, og ble nylig kåret til den mest bærekraftige banken sett fra kundenes ståsted, ifølge Norsk Bærekraftsbarometer for 2024.

Ikke kunde ennå? Les mer om betingelsene, renter og fordeler du som medlem i Psykologforeningen kan få her

Her har vi samlet ni tips til deg som skal reise på ferie i sommer, enten innenlands eller utenlands. God tur og god sommer!

1. Droppe lommebok på stranda?

Husk at du også kan betale med Apple Pay, Samsung Pay og Garmin Pay. Er du uheldig og mister kortene dine på reisen, kan du bestille nytt kort som umiddelbart er klart i den digitale lommeboken.

Les mer om mobile betalinger

2. To kort er bedre enn ett

Dersom du ikke har mulighet til å bruke mobile betalinger, er det lurt å ha med seg to kort på reisen. Slik har du en reserveløsning i tilfelle et av kortene blir borte. Sørg for å holde de kortene adskilt, slik at du alltid har et ekstra tilgjengelig – for eksempel ved å la et ligge i safen på hotellrommet.

Et ekstra kort er også fint å ha dersom du er uheldig og mister eller blir frastjålet mobilen på reisen, slik at du ikke bare har kortene dine digitalt.

Platinum A+ kredittkort med eksklusive fordeler

• Uten årsgebyr.
  • Tilgang til 1 400 flyplasslounger over hele verden.
  • En svært god reiseforsikring som dekker reisefølget også.
  • Gratis medlemskap i Hertz Gold Plus Rewards og 10 % rabatt når du betaler med Platinum-kortet.
  • Kan legges til i Apple Pay, Samsung Pay og Garmin Pay.
  • Eksklusive fordeler og tilbud direkte på mobilen via fordelsappen Psst!

Eff. rente 17,17 %, kr 90 000 o/12 mnd, kostnad kr 7 801. Totalt kr 97 801. Forutsetter lønnsinngang.

3. Tilgang til over 1400 flyplasslounger

Med A+ Platinum kredittkort kan du gjøre reisen mer komfortabel med LoungeKey. Med Platinum-kortet har du tilgang til over 1400 flyplasslounger over hele verden, og i Norge har du bant annet tilgang til OSL Lounge Utland på Gardermoen. Du kommer gratis inn, og de fleste loungene tilbyr mat og drikke.

Les mer om fordelene med Platinum A+ kredittkort

Priseksempel Platinum A+

Eff. rente 17,17 %, kr 90 000 o/12 mnd, kostnad kr 7 801. Totalt kr 97 801.

4. Ikke gå i valutafella

Handler du i butikker eller betaler på restaurant, og får muligheten til å velge mellom lokal valuta eller norske kroner, er Handelsbankens klare anbefaling at du velger å betale i lokal valuta.

Som hovedregel gir lokal valuta deg en betydelig bedre vekslingskurs, og du sparer i de fleste tilfeller noen kroner på å ikke velge norske kroner.

5. Fordeler med Psst!-appen

Når du har kort fra Handelsbanken har du eksklusiv tilgang til fordelsappen Psst! Her får du fordeler og inspirasjon direkte på mobilen.

Innholdet oppdateres jevnlig og er en blanding av tilbud, opplevelser, anbefalte restauranter og artikler. Psst! er for deg som har et bankkort eller kredittkort fra Handelsbanken.

Du får blant annet:

• Tilbud og rabatter.
  • Eksklusive tilganger, billetter før alle andre eller ekstra gode priser på livearrangementer.
  • Tips og artikler om alt fra mat og drikke til reise og sport.
  • «100 bord»: Finn en spennende restaurant i nærheten av deg, og book et bord direkte.

Last ned Psst!

Last ned appen på iPhone eller Android.

Priseksempel Platinum: Eff.rente 23,69 %, kr 90 000 o/12 mnd, kostnad kr 10 325. Totalt kr 100 325.

6. Last ned mobilbanken

I mobilbanken kan du sperre kort, bestille nye kort, bruke valutakalkulator, få oversikt over valutakurser, overføre mellom kontoer og justere regionsperre – i tillegg til mye mer. Det gjør det enkelt for deg å gjøre endringer dersom du har behov for det under reisen.

Last ned mobilbanken

7. Rabatt på leiebil

Med Platinum-kortet fra Handelsbanken får du gratis medlemskap i Hertz Gold Plus Rewards, og 10 prosent rabatt på laveste tilgjengelige veiledende pris hos Hertz over hele verden når du betaler med Platinum-kortet.

8. Mistet kortet på reisen?

Da må du sørge for å sperre kortet ditt umiddelbart. Du kan sperre og bestille nye kort i mobilappen, nettbanken eller ved å ringe til Support24 på 22 39 77 00.

9. Tilgjengelig døgnet rundt

Support24 hjelper deg døgnet rundt med spørsmål om nettbank, mobilbank, BankID, pålogging og bankkort.

Ring oss på 22 39 70 00.