Aktuelt:

Akademikerne streiker: Her er alt du trenger å vite

Akademikerne er den største hovedsammenslutningen i staten, og vil ikke akseptere en tariffavtale som er dårligere for våre medlemmer enn avtalen vi har i dag. – Vi streiker for å beholde en avtale som sikrer at utdanning gir uttelling på lønnsslippen, sier Kari Tønnessen Nordli, leder av Akademikerne stat.

Akademikerne har tatt en prinsipiell kamp med KS

– Resultatet i lønnsoppgjøret er et stykke fra våre ambisjoner, men vi valgte å ta en ekstra runde for våre mer enn 28 000 medlemmer, sier Tonje Leborg, leder i Akademikerne kommune.

Helseministeren: Ventetidene i helsevesenet skal markant ned

Regjeringen gir to milliarder kroner til arbeidet med å redusere ventetidene i sykehusene, bekrefter helse- og omsorgsminister Jan Christian Vestre, når han i dag lanserer satsningen «Ventetidsløftet».

Tverrfaglig samarbeid hjalp Anne-Mette med å ta tilbake livet

Helhetlig og samtidig behandling fra et tverrfaglig rehabiliteringsteam ble redningen da Anne-Mette Hansen ble rammet av et alvorlig hjerneslag, bare 40 år gammel.

Enighet med Spekter om de sosiale bestemmelsene

Akademikerne helse har sammen med de øvrige organisasjonene på arbeidstakersiden blitt enige med Spekter i forhandlingene om de sosiale bestemmelsene for ansatte i sykehusene.

Hvordan unngår vi at folk blir syke av jobben?

Et stort europeisk forsknings- og utviklingsprosjekt på arbeidshelse er ferdig. Norske forskere har vært med på å utvikle verktøy og modeller du kan bruke for å bedre psykisk helse på arbeidsplassen – helt gratis.

Alt du trenger å vite om ferie

Sommerferien nærmer seg og vi har samlet alt om dine ferierettigheter på ett sted.

Fag- og profesjonsrådet er godt i gang med arbeidet

Arbeid med fagutvikling og kvalitet er alltid prioritert i foreningen, og vi arbeider med dette på mange måter, og i mange ulike utvalg.

Brudd i forhandlingene med KS

– Det har vært krevende forhandlinger og KS har vist liten vilje til å komme oss i møte, sier leder i Akademikerne kommune Tonje Leborg.

Brudd i forhandlingene med Oslo kommune

– Det har vært en god tone og konstruktive forhandlinger med Oslo kommune. Dessverre kom vi ikke i havn med et resultat som alle partene kunne akseptere, sier Julius Okkenhaug som ledet forhandlingene for Akademikerne i Oslo kommune.

Akademikerne bryter forhandlingene med staten

– Vi gikk til disse forhandlingene med et klart krav om å opprettholde vår avtalemodell. Staten ønsket å tvinge alle inn på en avtale. Det kunne vi ikke være med på, derfor bryter vi forhandlingene, sier Kari Tønnessen Nordli, leder av Akademikerne stat.

Krever reallønnsvekst og fortsatt egen avtale i staten

– I årets lønnsoppgjør krever vi reallønnsvekst for våre medlemmer. Et absolutt krav er å beholde vår egen avtalemodell, hvor alle lønnsmidlene fordeles ut til lokale kollektive forhandlinger i virksomhetene sier Kari Tønnessen Nordli, leder i Akademikerne stat.

Viser 13 til 24 av 142 resultater.

Side 2 av 12