Visuell identitet

Psykologforeningen ønsker å framstå enhetlig i vår eksterne kommunikasjon.

Den visuelle identiteten skal gjenspeile våre verdier og ambisjoner, fremstå med et moderne uttrykk, og samtidig bevare foreningens historie som strekker seg tilbake til 1934. I tillegg skal identiteten vår speile at foreningen både er en fagforening, en fagpolitisk og en samfunnspolitisk organisasjon.

Vår visuelle identitet handler i tillegg om å skape et helhetsinntrykk der Psykologforeningen er gjenkjennelig på alle plattformer og i all kommunikasjon og markedsføring.

Psykologforeningens logo spiller på den greske bokstaven Psy (Ψ, ψ) slik psykologforeninger og aktører over hele verden bruker ikonet som en felles markør for psykologien.

Den visuelle identiteten referer til våre visuelle elementer, inkludert logo, farger, skrifttyper, bilder, illustrasjoner og andre designelementer som brukes til å skape en gjenkjennbar og konsistent merkevare.

Psykologforeningen skal på vegne av alle medlemmer, være troverdige og profesjonelle, hjelpende, samlende, tydelige og åpne

Manualen inneholder:

Logo Typografi Farger Illustrasjoner Foto Til bruk i sosiale medier Nedlasting - maler og materiell

Hvordan bruke vår visuelle identitet?

Her finner du de ulike elementene i Psykologforeningens visuelle identiteten og gir en detaljert beskrivelse for bruken av den: retningslinjer, maler til nedlasting og materiell.

I alle sammenhenger hvor Psykologforeningen opptrer visuelt, må disse retningslinjene følges konsekvent, fordi avvik vil svekke profilens helhetlige uttrykk.

Designmanualen er utviklet som ressurs for foreningen som helhet, og for designere, reklamebyråer, trykkerier og andre eksterne aktører som har ansvar for design, kreativ produksjon eller annet som sees som en del av Psykologforeningens identitet.

Psykologforenings visuelle profil og identitet kan kun brukes av virksomheter vi eier, har formell tilhørighet til eller et formelt samarbeid med.

Nye bestillinger

For å sikre profilens helhetlige uttrykk, må retningslinjene i vår designmanual følges konsekvent. Alle nye designoppdrag skal godkjennes av kommunikasjonsenheten før ferdigstilling.