Hopp til hovedinnhold

Til bruk i sosiale medier

Når vi publiserer innhold i sosiale medier, vil vi framstå som én tydelig avsender med helhetlig tilstedeværelse i alle flater. Dette forsterker foreningens identitet. 

Gjennom bevisst bruk av profilbilde, navn, bilder, video, tekst og grafikk gjør vi oss gjenkjennelig for publikum. 

Logo som profilbilde

Vi bruker vår hvite logo på grønn bakgrunn slik som på nettsiden som profilbilde i sosiale medier. Dette gjelder alle lokalavdelinger, råd og utvalg. På denne måten framstår vi som en helhetlig og tydelig avsender med profesjonell tilstedeværelse på alle flater.

Ved noen anledninger kan det være aktuelt med andre, godkjente profilbilder. I pride-måneden juni kan logo med regnbuebakgrunn brukes. Andre anledninger som ved jubileer eller annet, vil det opplyses om.

Vi bruker samme profilbilde uavhengig av plattform. Navnet på avdelingen, utvalget eller lignende kommer fram av profilnavnet.

Formater i sosiale medier

Hovedreglene for utforming av poster skal brukes på alle flater i sosiale medier, og her viser vi hvordan plasseringen av elementer vil fungere i ulike standardformater. 

De ulike formatene vi bruker er: 

  • 4:5 – Bildeposter 
  • 9:16 – Reels, videoer og story